Szukaj na tym blogu

piątek, 12 czerwca 2015

Katalogowanie stron - czy to dobry sposób na podniesienie wartości swojej strony | SEO, POZYCJONOWANIE

Katalogowanie stron internetowych to działania polegające na dodawaniu wpisów do specjalnych witryn internetowych tzw. katalogów stron seo. Użytkownik dodaje wpis składający się z tytułu strony, unikalnego opisu, dodaje tagi oraz przyporządkowuje pozycjonowaną stronę do odpowiednich kategorii. W zamian otrzymuje linka prowadzącego do jego strony, z odpowiednim anchorem i prezentację treści, które znajdują się na niej.

Czy obecnie tego typu działania są przydatne dla procesu pozycjonowania? Czy mogą wpłynąć negatywnie na pozycję strony w wyszukiwarce google?
Odpowiedź nie jest jednoznaczna. Na pewno czasy gdzie strona zostaje wpisana do tysiący katalogów minęły bezpowrotnie. Grozi to nałożeniem filtru a nawet całkowitym usunięciem witryny z indeksu. Nie należy jednak porzucać katalogowania stron. Należy podejść do tego ostrożnie, wybierać katalogi, które mają wysoką jakość a sam proces dodawania wpisów rozmieścić w większych okresach i czasie. Myślę, że jeden katalog na tydzień może być dobrym podejściem.

Przy zdobywaniu linków zewnętrznych do naszych stron musimy zwrócić uwagę na źródła ich pozyskiwania. Tony katalogów i nic więcej nie wyglądają dobrze, a już linki z katalogów, blogów prywatnych i stron innego rodzaju o różnych anchorach z dobrym content marketingiem prezentują się bardzo ładnie dla robotów i algorytmów google i dodają mocy naszej stronie. Do analizy jakie linki są wartościowe i w którym kierunku iść przychodzi z pomocą narzędzie dla webmasterów ze stajni Google. Zauważyć można iż tylko niektóre katalogi są tam umieszczane co można przyjąć za wyróżnienie tych, które się tam znajdują.

Stara zasada, że wszystkiego po trochu wydaje się być najrozsądniejsza a budowanie content marketingu nawet bez konieczności nachalnego linkowania jest kierunkiem obowiązującym.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz