Szukaj na tym blogu

czwartek, 6 sierpnia 2015

RWD - sprawdzanie mobilności naszej strony | WEBMASTERING, PORADA

Dziś tworzy się strony responsywne. W autobusie, w parku czy na poczekalni ludzie korzystają z możliwości telefonii komórkowej i łączą się z internetem z każdego miejsca za pomocą własnej komórki. Jak wielu ludzi tak wiele różnych modeli telefonów: mamy przecież starsze i te nowsze a mobilne przystosowanie cechuje niemal już każdą komórkę.



Musimy zadbać o użytkowników by mieli komfort w przeglądaniu naszych treści. Nasza strona winna wyświetlać się poprawnie na wszystkich urządzeniach i dostosowywać się do rozmiaru ekranu na którym jest przeglądana. Strony które trzeba przesuwać w bok to za duże utrudnienie w swobodzie surfowania mobilnego w sieci, witryna responsywna daje możliwość całkowitego dopasowania do mniejszych screenów.

Nie rozpisując się w tym arcie na temat sposobów i technologii tworzenia stron www w nurcie RWD, doidźmy do sprawy testowania i sprawdzania naszej strony. W internecie online istnieje wiele serwisów online umożliwiających testowanie np. http://www.responsinator.com czy https://www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly/ . Jeśli jednak chcemy mieć swoje narzędzie a test wykonywać podczas tworzenia strony warto rozglądnąć się za usługami jakie dają nam przeglądarki. Ja proponuje opcje w przeglądarce Google Chrome "Emulation". Klikamy na "Zbadaj element" w menu kontekstowym na stronie, a następnie w panelu szukamy funkcji emulation. Tam będziemy mogli przyjrzeć się naszej stronie na wielu rozmiarówkach i modelach najbardziej popularnych telefonów.




czwartek, 16 lipca 2015

Darmowy i płatny hosting WWW | PORADA, SERWERY, WEBMASTERING

Aby posiadać własną stronę internetową trzeba liczyć się z zakupem domeny i serwera. Dziś zajmiemy się sprawą serwerową czyli w tym przypadku hostingiem www.


W internecie możemy skorzystać z wielu ofert darmowych - nic nie płacąc otrzymamy miejsce na serwerze gdzie będziemy mogli umieścić swoje źródłowe pliki. W sporej części ofert przy stacjonowaniu własnej strony internetowej na darmowej opcji należy spodziewać się dodatkowych elementów, które będą wyświetlane na naszej witrynie -  mianowicie reklam. W niektórych przypadkach właścicielowi ten fakt nie przeszkadza, jednak w trosce o odwiedzających postawmy na strony bez zbędnych reklam, na szczęście istnieją serwisy z free ftp gdzie na stronie nie lądują reklamy. Przykładem jest hostinger.pl, gdzie można za darmo stacjonować własną www.  Innym portalem oferującym free server bez bloków reklamowych
to np. 000webhost.com . W przypadku darmowych serwerów musimy jednak liczyć się z możliwymi przerwami technicznymi, częstymi awariami, ograniczoną powierzchnią dyskową oraz słabym transferem danych.

A co z płatnymi serwerami? Na rynku znajduje się wiele firm zajmujących się sprzedażą serwerów, a w gąszczu ofert trudno się zorientować co i za co i za ile. Przy zakupie hostingu należy zwrócić uwagę na następujące kwestie:
ile miejsca jest oferowane, jaki jest transfer miesięczny danych, jak duże i ile baz danych możemy postawić (przydatne dla cms), jakie są możliwości administracyjne oraz jaką opinię posiada dany hosting. Za około 50 zł rocznie możemy już zakupić serwer, który sprosta wymaganiom webmasterów, z wszystkimi potrzebnymi opcjami i na którym będzie można postawić nawet kilka stron. W ofertach możemy liczyć na dodatki jak darmowa domena, tu też analizując rynek serwerowy dokładnie zobaczmy co dana firma oferuje. Coraz częściej do zakupu dokładane są bony na inne popularne internetowe usługi jak np. google adwords.

Jeśli chcesz stworzyć zaplecze pozycjonerskie liczące kilkadziesiąt stron skup się na tzw. kontach SEO. Tam otrzymasz sporo miejsca, a każdą zainstalowaną stronę będziesz mógł podpiąć do innego adresu IP co może wpłynąć pozytywnie na wartość strony zapleczowej. W tego rodzaju usługach możemy tworzyć wiele subdomen i zarządzać większą pulą adresową.

poniedziałek, 29 czerwca 2015

Pisanie tekstów - copywriting | PORADA, COPYWRITING, CONTENT MARKETING


Pisanie tekstów pod konkretne zlecenie to nie taka prosta sprawa jakby się mogła wydawać. Otrzymujemy wytyczne o czym powinien być artykuł, jaka marka czy firma jest z nią związana a resztę pozostaje w naszej gestii. Zanim przystąpi się do pisania tekstu należy podjąć analizę informacji, poszukać źródeł i poczytać inne treści zajmujące się naszym zleconym tematem.

Najpierw stwórzmy tytuł i kształt naszego tekstu. Obierzmy sobie kierunki w postaci wybranych słów kluczowych i zastanówmy się co chcemy opisać, dla kogo i gdzie tekst będzie się znajdować. Czy preferowane jest luźne podejście do tematu z lekkim poczuciem humoru czy raczej nasz copywriting ma mieć charakter specjalistyczny i profesjonalny.

Tekst musi być interesujący i ciekawy. Nie chodzi przecież o zapełnienie strony ciągiem znaków, a o poczytność naszego dzieła. Dobry tytuł i wstęp na pewno sprzyjają uwadze czytelnika i zachęcają do podjęcia dalszego czytania. Należy również zwrócić uwagę na grafiki, które będą znajdować się przy artykule. Nawet dopasowanie obrazka jest ważnym elementem w całości publikowanej treści.

Nasz nowy artykuł powinien charakteryzować się:
- rzetelnością przekazywanej informacji,
- poprawnością gramatyczną,
- ciekawością ze strony czytelnika,
- odpowiednią długością (wcześniej ustaloną),
- dobrym tytułem i wstępem,
- dobrym zakończeniem.

Dzięki trzymaniu się pewnych zasad podczas pisania tekstów na strony internetowe, możemy liczyć, że nasze teksty będą atrakcyjne i interesujące dla internauty.


poniedziałek, 15 czerwca 2015

Znaczenie społeczności w marketingu internetowym | SEO, SOCIAL MEDIA

Media społecznościowe nie są jeszcze doceniane w szerszym gronie marketingowym. Marketingowce skupiają się głównie na technicznych aspektach reklamy w internecie takich jak Google Adwords, kampanie banerowe, linkowanie, artykuły sponsorowane i pozycjonowanie. Są to efektywne działania, a wykresy popularności wskazują, że to właściwy kierunek. Media społecznościowe nie dają szybkich efektów w postaci rosnących wartości w Excelu i na wykresach, często mogą być traktowane po macoszemu i schodzą na dalszy plan działań.

Prowadząc social media nie uzyskamy w przeciągu kilku miesięcy sukcesu, a wyniki mogą być znikome. Jednak do kampanii społecznościowych trzeba podejść jak długodystansowiec, gdzie aktywność i praca ma zaowocować po dłuższej drodze i dłuższym czasie. Budowanie profili na popularnych serwisach społecznościowych to proces, który nie ma określonych norm czasowych, jest ciągły.


Warto pod stronę czy markę podłączyć konta społecznościowe. Ustawimy loga, zdjęcia, będziemy dodawać teksty i budować sieć znajomych i obserwatorów. Na samej stronie za pomocą wtyczek społecznościowych, odwiedzający będzie mógł się przyłączyć do danego social media i mieć np. podgląd aktualności na własnym profilu prywatnym. Pozwoli to na utrzymanie stałego kontaktu i dotarciu do użytkowników, którzy byli na naszej stronie. Ponadto możemy obserwować innych w branży, zdobywać informację dzięki tworzeniu własnych preferowanych profili.

Należy zwrócić uwagę na treść dodawaną na profile społecznościowe. Nie powtarzajmy tekstów z artykułów na stronie, postarajmy się by zajawki do publikacji znajdujących się w innym miejscu w internecie były oryginalne i zachęcające do kliknięcia.