Szukaj na tym blogu

czwartek, 16 lipca 2015

Darmowy i płatny hosting WWW | PORADA, SERWERY, WEBMASTERING

Aby posiadać własną stronę internetową trzeba liczyć się z zakupem domeny i serwera. Dziś zajmiemy się sprawą serwerową czyli w tym przypadku hostingiem www.


W internecie możemy skorzystać z wielu ofert darmowych - nic nie płacąc otrzymamy miejsce na serwerze gdzie będziemy mogli umieścić swoje źródłowe pliki. W sporej części ofert przy stacjonowaniu własnej strony internetowej na darmowej opcji należy spodziewać się dodatkowych elementów, które będą wyświetlane na naszej witrynie -  mianowicie reklam. W niektórych przypadkach właścicielowi ten fakt nie przeszkadza, jednak w trosce o odwiedzających postawmy na strony bez zbędnych reklam, na szczęście istnieją serwisy z free ftp gdzie na stronie nie lądują reklamy. Przykładem jest hostinger.pl, gdzie można za darmo stacjonować własną www.  Innym portalem oferującym free server bez bloków reklamowych
to np. 000webhost.com . W przypadku darmowych serwerów musimy jednak liczyć się z możliwymi przerwami technicznymi, częstymi awariami, ograniczoną powierzchnią dyskową oraz słabym transferem danych.

A co z płatnymi serwerami? Na rynku znajduje się wiele firm zajmujących się sprzedażą serwerów, a w gąszczu ofert trudno się zorientować co i za co i za ile. Przy zakupie hostingu należy zwrócić uwagę na następujące kwestie:
ile miejsca jest oferowane, jaki jest transfer miesięczny danych, jak duże i ile baz danych możemy postawić (przydatne dla cms), jakie są możliwości administracyjne oraz jaką opinię posiada dany hosting. Za około 50 zł rocznie możemy już zakupić serwer, który sprosta wymaganiom webmasterów, z wszystkimi potrzebnymi opcjami i na którym będzie można postawić nawet kilka stron. W ofertach możemy liczyć na dodatki jak darmowa domena, tu też analizując rynek serwerowy dokładnie zobaczmy co dana firma oferuje. Coraz częściej do zakupu dokładane są bony na inne popularne internetowe usługi jak np. google adwords.

Jeśli chcesz stworzyć zaplecze pozycjonerskie liczące kilkadziesiąt stron skup się na tzw. kontach SEO. Tam otrzymasz sporo miejsca, a każdą zainstalowaną stronę będziesz mógł podpiąć do innego adresu IP co może wpłynąć pozytywnie na wartość strony zapleczowej. W tego rodzaju usługach możemy tworzyć wiele subdomen i zarządzać większą pulą adresową.

poniedziałek, 29 czerwca 2015

Pisanie tekstów - copywriting | PORADA, COPYWRITING, CONTENT MARKETING


Pisanie tekstów pod konkretne zlecenie to nie taka prosta sprawa jakby się mogła wydawać. Otrzymujemy wytyczne o czym powinien być artykuł, jaka marka czy firma jest z nią związana a resztę pozostaje w naszej gestii. Zanim przystąpi się do pisania tekstu należy podjąć analizę informacji, poszukać źródeł i poczytać inne treści zajmujące się naszym zleconym tematem.

Najpierw stwórzmy tytuł i kształt naszego tekstu. Obierzmy sobie kierunki w postaci wybranych słów kluczowych i zastanówmy się co chcemy opisać, dla kogo i gdzie tekst będzie się znajdować. Czy preferowane jest luźne podejście do tematu z lekkim poczuciem humoru czy raczej nasz copywriting ma mieć charakter specjalistyczny i profesjonalny.

Tekst musi być interesujący i ciekawy. Nie chodzi przecież o zapełnienie strony ciągiem znaków, a o poczytność naszego dzieła. Dobry tytuł i wstęp na pewno sprzyjają uwadze czytelnika i zachęcają do podjęcia dalszego czytania. Należy również zwrócić uwagę na grafiki, które będą znajdować się przy artykule. Nawet dopasowanie obrazka jest ważnym elementem w całości publikowanej treści.

Nasz nowy artykuł powinien charakteryzować się:
- rzetelnością przekazywanej informacji,
- poprawnością gramatyczną,
- ciekawością ze strony czytelnika,
- odpowiednią długością (wcześniej ustaloną),
- dobrym tytułem i wstępem,
- dobrym zakończeniem.

Dzięki trzymaniu się pewnych zasad podczas pisania tekstów na strony internetowe, możemy liczyć, że nasze teksty będą atrakcyjne i interesujące dla internauty.


poniedziałek, 15 czerwca 2015

Znaczenie społeczności w marketingu internetowym | SEO, SOCIAL MEDIA

Media społecznościowe nie są jeszcze doceniane w szerszym gronie marketingowym. Marketingowce skupiają się głównie na technicznych aspektach reklamy w internecie takich jak Google Adwords, kampanie banerowe, linkowanie, artykuły sponsorowane i pozycjonowanie. Są to efektywne działania, a wykresy popularności wskazują, że to właściwy kierunek. Media społecznościowe nie dają szybkich efektów w postaci rosnących wartości w Excelu i na wykresach, często mogą być traktowane po macoszemu i schodzą na dalszy plan działań.

Prowadząc social media nie uzyskamy w przeciągu kilku miesięcy sukcesu, a wyniki mogą być znikome. Jednak do kampanii społecznościowych trzeba podejść jak długodystansowiec, gdzie aktywność i praca ma zaowocować po dłuższej drodze i dłuższym czasie. Budowanie profili na popularnych serwisach społecznościowych to proces, który nie ma określonych norm czasowych, jest ciągły.


Warto pod stronę czy markę podłączyć konta społecznościowe. Ustawimy loga, zdjęcia, będziemy dodawać teksty i budować sieć znajomych i obserwatorów. Na samej stronie za pomocą wtyczek społecznościowych, odwiedzający będzie mógł się przyłączyć do danego social media i mieć np. podgląd aktualności na własnym profilu prywatnym. Pozwoli to na utrzymanie stałego kontaktu i dotarciu do użytkowników, którzy byli na naszej stronie. Ponadto możemy obserwować innych w branży, zdobywać informację dzięki tworzeniu własnych preferowanych profili.

Należy zwrócić uwagę na treść dodawaną na profile społecznościowe. Nie powtarzajmy tekstów z artykułów na stronie, postarajmy się by zajawki do publikacji znajdujących się w innym miejscu w internecie były oryginalne i zachęcające do kliknięcia. 

piątek, 12 czerwca 2015

Katalogowanie stron - czy to dobry sposób na podniesienie wartości swojej strony | SEO, POZYCJONOWANIE

Katalogowanie stron internetowych to działania polegające na dodawaniu wpisów do specjalnych witryn internetowych tzw. katalogów stron seo. Użytkownik dodaje wpis składający się z tytułu strony, unikalnego opisu, dodaje tagi oraz przyporządkowuje pozycjonowaną stronę do odpowiednich kategorii. W zamian otrzymuje linka prowadzącego do jego strony, z odpowiednim anchorem i prezentację treści, które znajdują się na niej.

Czy obecnie tego typu działania są przydatne dla procesu pozycjonowania? Czy mogą wpłynąć negatywnie na pozycję strony w wyszukiwarce google?
Odpowiedź nie jest jednoznaczna. Na pewno czasy gdzie strona zostaje wpisana do tysiący katalogów minęły bezpowrotnie. Grozi to nałożeniem filtru a nawet całkowitym usunięciem witryny z indeksu. Nie należy jednak porzucać katalogowania stron. Należy podejść do tego ostrożnie, wybierać katalogi, które mają wysoką jakość a sam proces dodawania wpisów rozmieścić w większych okresach i czasie. Myślę, że jeden katalog na tydzień może być dobrym podejściem.

Przy zdobywaniu linków zewnętrznych do naszych stron musimy zwrócić uwagę na źródła ich pozyskiwania. Tony katalogów i nic więcej nie wyglądają dobrze, a już linki z katalogów, blogów prywatnych i stron innego rodzaju o różnych anchorach z dobrym content marketingiem prezentują się bardzo ładnie dla robotów i algorytmów google i dodają mocy naszej stronie. Do analizy jakie linki są wartościowe i w którym kierunku iść przychodzi z pomocą narzędzie dla webmasterów ze stajni Google. Zauważyć można iż tylko niektóre katalogi są tam umieszczane co można przyjąć za wyróżnienie tych, które się tam znajdują.

Stara zasada, że wszystkiego po trochu wydaje się być najrozsądniejsza a budowanie content marketingu nawet bez konieczności nachalnego linkowania jest kierunkiem obowiązującym.