Szukaj na tym blogu

poniedziałek, 19 października 2015

Prowadzenie własnego bloga formą content marketingu | CONTENT MARKETING

Jedną z formy content marketingu jest prowadzenie własnego bloga - prywatnej lub firmowej strony internetowej. Zamieszczone tam treści mogą pozytywnie wpłynąć na wizerunek naszej firmy, produktu czy idei, którą chcemy pochwalić się w internecie. Dzięki dodatkowemu miejscu uzyskamy większą swobodę na tworzenie contentów pomocnych w naszej kampanii e-marketingowej.


Wiele marek razem z posiadaną stroną firmową prowadzi blog firmowy. I tak np. firma, która zajmuje się sprzedażą sprzętu rtv ma bloga na którym publikuje informacje z nowinkami technologicznymi. Taka strona blogowa zostaje zaindeksowana przez wyszukiwarkę google a frazy i słowa kluczowe pojawiające się w artykułach zaczynają pracować na rzecz widoczności danej "marki" w branży cyfrowo-elektronicznej.

Należy zwrócić uwagę by blog był prowadzony systematycznie. Aktualności i nowe artykuły wpływają pozytywnie na miejsce zajmowane w wynikach wyszukiwarki google a przez to generują większy ruch na stronie. Używanie czyiś tekstów, kopiowanie treści mija się z celem, contenty winny być oryginalne i posiadać przydatną dla określonej grupy odbiorców informację. Jeśli mamy możliwość podłączmy nasze blogi z serwisami społecznościowymi. Możemy uzyskać kliknięcia, które połączą nas z społecznościami - potencjalnymi odbiorcami naszych treści.


poniedziałek, 12 października 2015

Jak napisać dobrego tweeta ? | SOCIAL MEDIA, TWITTER

Po czym poznać dobrego tweeta, z tym raczej nie mamy problemów, dobry tweet staje się popularny i zauważony w społeczności twitter. Oczywiście by dotarł do grona użytkowników konto z którego jest wysłany musi mieć zbudowane kontakty pozwalające na widoczność wiadomości w innych miejscach. Ale jak wogóle powinien wyglądać tweet?

Tweety maksymalnie mogą zawierać 140 znaków. Co do treści, sprawa informacji zawartej w wiadomości pozostaje w gestii wysyłającego. Przed napisaniem zastanówmy się do jakich odbiorców kierujemy nasz tekst, gdzie będzie widoczny w pierwszej linii odbiorców i czy nasz tweet wzbudzi zainteresowanie. Mówi się, że dobry tweet powinien zawierać dwa hasztagi. Hasztagi to pewnego rodzaju kotwice, które łączą ze sobą informacje z portalu tyczące się danego słowa kluczowego na jednej hasztagowej tablicy. Jest to dobry sposób przeglądnięcia podobnych treści i poznawania innych na forum publicznym.

W naszej wiadomości możemy umieścić również odnośniki do innych użytkowników. Pisząc np o filmie warto "zalinkować" małpką do innego usera, który na swojej tablicy puszcza tweety w kategorii filmowej. Dzięki temu będziemy spełniać również role łączników do pokrewnych kont i rozwijać sieć społecznościową.

Na uwagę zasługuje opcja dodania własnej multimedii do naszej wiadomości tekstowej. Odpowiednio przygotowane ikonografiki czy zdjęcia, video i filmy mogą uatrakcyjnić naszą informację i zwrócić uwagę większego grona publiczności.

środa, 7 października 2015

Jak zacząć przygodę z twitterem | SOCIAL MEDIA

Wielu użytkowników internetu posiada własnego facebooka. Jest to najbardziej popularna platforma social media na świecie a posiadanie własnego FB umożliwia dziś komunikację z najbliższymi znajomymi. Jeśli jednak FB nie jest dla nas wystarczający i chcemy czegoś więcej, czegoś co pozwoli nam w dostępie do rozmaitych informacji a przy okazji da szansę komunikowania się możemy zainteresować się Twitterem.


Aby zacząć musimy utworzyć konto na twitterze, wchodzimy na stronę twitter.com. Podstawowe kroki formularzowe pozwolą nam stworzyć profil naszego twiterowca. Pierwsze kroki skierujmy na ustawienia naszego konta, tutaj zdjęcie profilowe będzie ważne, gdyż nasze każde tweety będą opatrzone logiem czy zdjęciem naszego konta. Jeśli prowadzisz blog osobisty, prywatny warto dać foto - twarz, jeśli jest to stricte firma logo firmy będzie jak najbardziej na miejscu. Następnie ustawiamy zdjęcie w tle, które będzie również widoczne dla innych użytkowników portalu po wejściu na naszego twittera.

Przychodzi czas na napisanie pierwszego tweeta - przecież na tym to polega. Tweet musi zmieścić się w 140 znakach, może zawierać załączniki multimedialne w postaci obrazków i video. Oczywiście powinien przekazywać jakąś informację, która może być istotna i zauważona przez społeczność.

Na twitterze możemy obserwować inne profile. Decydujemy kogo fallow'ujemy a następnie jego tweety będą gościć na naszej stronie głównej. Wchodzimy w interakcje przez komentarze, przekazywanie dalej i umieszczanie w ulubionych tych najatrakcyjniejszych dla nas wiadomości. Z biegiem czasu otoczka wokół naszego tweetera zwiększa się a moc krótkiej informacji tekstowej na stałe zagości na naszym komputerze czy smartphonie.

czwartek, 6 sierpnia 2015

RWD - sprawdzanie mobilności naszej strony | WEBMASTERING, PORADA

Dziś tworzy się strony responsywne. W autobusie, w parku czy na poczekalni ludzie korzystają z możliwości telefonii komórkowej i łączą się z internetem z każdego miejsca za pomocą własnej komórki. Jak wielu ludzi tak wiele różnych modeli telefonów: mamy przecież starsze i te nowsze a mobilne przystosowanie cechuje niemal już każdą komórkę.



Musimy zadbać o użytkowników by mieli komfort w przeglądaniu naszych treści. Nasza strona winna wyświetlać się poprawnie na wszystkich urządzeniach i dostosowywać się do rozmiaru ekranu na którym jest przeglądana. Strony które trzeba przesuwać w bok to za duże utrudnienie w swobodzie surfowania mobilnego w sieci, witryna responsywna daje możliwość całkowitego dopasowania do mniejszych screenów.

Nie rozpisując się w tym arcie na temat sposobów i technologii tworzenia stron www w nurcie RWD, doidźmy do sprawy testowania i sprawdzania naszej strony. W internecie online istnieje wiele serwisów online umożliwiających testowanie np. http://www.responsinator.com czy https://www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly/ . Jeśli jednak chcemy mieć swoje narzędzie a test wykonywać podczas tworzenia strony warto rozglądnąć się za usługami jakie dają nam przeglądarki. Ja proponuje opcje w przeglądarce Google Chrome "Emulation". Klikamy na "Zbadaj element" w menu kontekstowym na stronie, a następnie w panelu szukamy funkcji emulation. Tam będziemy mogli przyjrzeć się naszej stronie na wielu rozmiarówkach i modelach najbardziej popularnych telefonów.